Sunday 2 March 2014

Mengapa penjawat awam memerlukan kad perubatan @ 'medical card' ?


Kesihatan adalah aspek yang paling penting dalam kehidupan yang amat penting dan satu-satunya aset yang tidak ternilai harganya. Seiring dengan kemajuan yang telah dicapai, pelbagai keadaan moden telah diperkenalkan dalam merawat pebagai penyakit yang ada seperti kanser, leukemia dan lain-lain.
Dan sebagai penjawat awam, anda layak menerima rawatan komprehensif di hospital kerajaan dengan mudah tanpa dikenakan cas perkhidmatan atau dengan kata lain rawatan secara PERCUMA. 

Memang benar, tapi tidak semua rawatan diberikan percuma. Ini kerana, rawatan PERCUMA yang diberikan oleh kerajaan hanyalah untuk rawatan yang tidak memerlukan pertambahan/ penambahan organ dan kelengkapan lain. 



Selain itu,  bilangan doktor pakar yang TERHAD di hospital kerajaan dan selalunya para pesakit terpaksa menunggu giliran yang agak lama dan jika ada, akan diberikan dahulu kepada mereka yang lebih kritikal dari kita waima keadaan kita ketika itu juga kritikal. BAYANGKAN jika keadaan anda ketika itu parah, tetapi ada lagi yang lebih kritikal daripada anda?

Ternyata, penjawat awam hanya mendapat "1st class'' wad dan bukannnya ''1st class'' rawatan. Tapi ada juga keadaan sekiranya "1st class'' wad penuh, anda akan diletakkan di "2nd class" wad dan seterusnya. 

Manakala hospital swasta, walaupun menyediakan rawatan yang pantas tetapi kos rawatannya tinggi dan perlu di tanggung sendiri. Kos yang dikenakan di luar kemampuan penjawat awam. 

Di sini lah, fungsi 'medical card' yang dapat membantu anda menjalani rawatan dengan selesa dan dari pakar berkaitan. Anda hanya perlu menunjukkan kad tersebut, dan nikmati perkhidmatan mereka.


                                                                                       *imej kredit to Google.com

Seorang guru yang juga penjawat awam memerlukan bantuan? Bagaimana pula nasib kita yang lain?
Renungkanlah.




Untuk pertanyaan lanjut mengenai kad perubatan PruBSN sila hubungi:

No. Tel : 016-722 5669 (Mohd Shahnom Ismail-agent PruBSN Takaful Berhad)
Facebook - Mohd Shahnom Ismail PruBSN

No comments:

Post a Comment